-

Viscoair.se ägs och drivs av Scandinavian Sleep Lab.
 
Allmän information:
Scandinavian Sleep Lab
CVR nr: 36453052 år.
Frederiksgade 27
8000 Aarhus C
Telefon: 08-52500606
E-post: info@viscoair.se
 
Produktinformation
På Viscoair.se beskrivs produktens viktigaste egenskaper. För ytterligare information eller om du har frågor kring existerande information kan du skicka e-post till Scandinavian Sleep Lab på: kontakt@viscoair.se.
 
Priser
Alla priser är dagspriser och gäller endast på beställningsdagen. Priserna ändras kontinuerligt - ofta från en dag till en annan. Köparen faktureras det pris, som gäller för beställningsdagen. Alla priser visas inklusive moms.
 
Betalning
På viscoair.se kan du betala med: Visa, Visa Electron, MasterCard och Maestro.
Vi tar inga avgifter vid betalning på viscoair.se. De kontoupplysningar du anger vid köp skickas direkt till Valitor i krypterad form (SSL) som bara du och Valitor kan läsa. Inga andra ser eller lagrar din information. Beloppet dras först från ditt kort när varorna skickas från vårt lager. Det kan aldrig dras ett större belopp än det du godkände vid köpet.
Om du väljer banköverföring som betalningsmetod i kassan förpliktar du dig att betala orderbeloppet till vårt danska bankkonto. De nödvändiga upplysningarna framgår i orderbekräftelsen där det står både IBAN och SWIFT/BIC. I och med det är ett danskt bankkonto du betalar till, ska du betala det som en internationell banköverföring.
 
Leverans
Vid köp på viscoair.se är frakten alltid gratis - alla bäddmadrasser levereras direkt till dörren med GLS.
Leveranstiden anges på varje enskild produkt och kan variera mellan 1 dag till 4 dage. Vi levererar till hela Sverige samt Danmark, Tyskland, Spanien och Norge.
När din order skickas, får du e-post med ett spårningsnummer.
Returer skickas till: Salingsundvej 150, 7870 Roslev, DK.
 
Risken för oavsiktlig förlust eller skada
Endast vid den tidpunkt, då de beställda varorna har kommit i köparens besittning, övergår risken för att de beställda varorna förstörs eller skadas oavsiktligt till köparen.
 
Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)
Du har 30 dagars ångerrätt när du handlar på viscoair.se. Detta för att du efter att ha mottagit din vara ska ha tid att inspektera och säkerställa att den till fyllest når upp till de krav du har på den.
Ångerrätten slutar att gälla 30 dagar efter att du har:
  1. mottagit din vara
  2. får den sista varan i fysisk ägo, när det rör sig om ett avtal om flera olika varor, som beställts på samma gång och som levereras enskilt
  3. får det sista partiet, eller den sista delen i fysisk ägo, när det rör sig om ett avtal om leverans om en vara, som består av flera partier eller delar.
Du skall inom 30 dagar från att du har fått din beställning meddela oss om att du vill utöva din ångerrätt. Meddelandet skickas med e-post till kontakt@viscoair.se. I meddelandet ska du tydligt meddela att du vill utöva din ångerrätt.
Du kan inte utöva din ångerrätt genom att neka ta emot din vara utan att samtidigt meddela oss detta tydligt.
 
Retur
Du ska returnera din vara till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter, att du har meddelat oss, att du vill utöva din ångerrätt. Du får stå för de direkta kostnaderna för att returnera varan. Vid retur ansvarar du för att varan är ordentligt förpackad. Du bär risken för varan från det att varan levererats till dig.
 
Varor undantagna från ångerrätten
Följande varutyper är undantagna från ångerrätten: leverans av varor, som är tillverkade efter användarens specifikationer eller som har fått en tydlig personlig prägel - t.ex. för specialstorlekar.
 
Produktens skick, när du returnerar
Du ansvarar endast för eventuell minskning av varans värde, till följd av annan hantering, än vad som krävs för att fastslå varans art, egenskaper och det sätt den fungerar på. På grund av stränga allergi regler får varan inte tas ut ur plasten och användas, då vi på viscoair.se alltid levererar nya varor - och därför är varor i bruten förpackning värdelösa för oss.
Om varan har testats på andra sätt utöver vad som beskrivits ovan, betraktar vi den som använd, vilket innebär, att du vid annullering av köpet endast får en del eller inget av köpesumman i retur beroende av varans kommersiella värde.
Du kan testa varan, men kan inte ta den i bruk. Vår uppfattning är den, att du har tagit den i bruk när du tar bort plasten om madrassen, då du har möjlighet att fastslå varans art, egenskaper och det sätt som den fungerar på, även om madrassen är täckt av plast.
 
Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp, får du naturligtvis tillbaka varans köpesumma. Vid en eventuell värdeminskning, som du ansvarar för, dras detta av från köpesumman. Om du nyttjar din ångerrätt, återbetalar vi alla betalningar vi har mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (dock inga extra kostnader till följd av ditt eget val av annan leveransmetod än den billigaste varianten av standardleverans, som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum, då vi har mottagit ett meddelande om ditt beslut att annullera detta avtal. Vi genomför en sådan återbetalning med samma betalningsmetod, som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har angivit ett annat.
Vi han hålla tillbaka återbetalningen, tills vi har mottagit varan i retur, om du inte uttryckligen kan lägga fram dokumentation som visar att du har returnerat den.
Retur av varor köpta hos Viscoair.com kan ske på följande sätt - du kan skicka den till vår adress: Sallingsundvej 150, Glyngøre, 7870 Roslev, Danmark. Kom ihåg att alltid skicka med en kopia av din faktura, så att vi kan hitta beställningen i vårt system. Vid retur ska du stå för eventuella fraktkostnader.
OBS! Vi tar inte emot paket skickade mot efterkrav/postförskott.
 
Reklamation
Köplagens regler om fel och dröjsmål kan tillämpas på inköpta varor. När du handlar på Viscoair.se kar du självfallet 24 mån reklamationsrätt. Det betyder, att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller en prissänkning, allt beroende av den rådande situationen.
Självklart gäller att reklamationen är berättigad och att skadan inte orsakats som följd av ett felaktigt bruk av produkten eller annan självförvållad skada.
 
Hur snabbt ska jag reklamera?
Du ska reklamera inom "rimlig tid" efter, att du har upptäckt en brist eller skada på varan. Om du reklamerar inom två månader efter, att du har upptäckt skadan, kommer reklamationen alltid att ha skett vid rätt tidpunkt.
Vi återbetalar rimliga fraktkostnader
Om reklamationen är berättigad återbetalar vi naturligtvis dina (inom rimliga gränser) fraktkostnader.
 
Ansvarsfriskrivning och garanti
Viscoair.se har gjort det enkelt för dig att få relevant information från andra hemsidor genom länkar. Viscoair.se har ingen kontroll över dessa hemsidor. Vi kan därför på inget sätt hållas till svars för innehållet på dessa sidor.
Information om de beställda varorna från sådana hemsidor ingår inte i beskrivningen av de beställda varorna i avtalet mellan köpare och Viscoair.se, varorna uppfyller därmed köparens förväntningar, så till vida att de motsvarar produktbeskrivningen.
 
Nyhetsbrev
Om du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer vi inte att vidarebefordra din information till tredje part, utan den används endast för internt bruk, och det går alltid att avanmäla sig.
 
Barn och ungdomar under 18 år
Du ska ha fyllt 18 år för att få handla hos oss - om du är under 18 år ska du ha samtycke från dina vårdnadshavare. När du tecknar abonnemang/betalar med kreditavtal, ska du ange födelsedatum, så att vi försäkrar oss om att du är över 18 år. Om du är under 18 år ska avtalet ingås av en vårdnadshavare. Ett avtal kan alltid enkelt annulleras av en vårdnadshavare, om det skulle visa sig att det har ingåtts av ett barn eller en person under 18 år.
 
Vad vi gör med din personliga information (Integritetspolicy)
För att du ska kunna ingå ett avtal med oss på Viscoair.se, behöver vi följande information:
  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress
Vi registrerar dina uppgifter i syfte att leverera varor till dig.
Den personliga informationen registreras hos Scandinavian Sleep Lab och lagras i fem år, varefter informationen raderas.
Vid insamling av personupplysningar via vår hemsida, försäkrar vi, att det alltid sker med ditt uttryckliga medgivande, så att du är informerad om precis vilka upplysningar som samlas in och varför.
Direktören och ägare samt anställda på Scandinavian Sleep Lab har tillgång till dina personuppgifter som registrerats.
 
Vi lagrar inte kundinformation i krypterad form.
 
Vi skickarlagrar inte kundinformation i krypterad form.
 
Information som angetts till Viscoair.se vidarebefordrar eller säljs inte på något sätt till tredje part, och vi registrerar ingen känslig information.Vid anmälning till vårt nyhetsbrev registrerar vi din e-postadress. E-postadressen vidarebefordras inte till andra, förutom att den används av Yotpo som är en oberoende tredje part som i efterhand skickar e-post för att fråga dig om du är nöjd med produkten du har köpt.
Som registrerad hos Scandinavian Sleep Lab har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt till insikt i, vilken information, som finns registrerat om dig. Dessa rättigheter har du från personuppgiftslagen och alla frågor som rör detta måste skickas till Scandinavian Sleep Lab på kontakt@viscoair.se.
 
Klagomål
Om du vill klaga på ditt köp, ska du kontakta kontakt@viscoair.se. Om vi inte lyckas hitta en lösning, kan du klaga till relevanta nämnder, om villkoren är uppfyllda.
Om du vill framföra klagomål kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnde:
 
Konsumentverket.se 
Kungsholmstorg 5
101 23 Stockholm
+46 (0)8-508 860 00
 
Varje tvist mellan företaget och kunden faller under svensk lagstiftning.